BRAINCAPS BOOST
  • Betere concentratie

  • Verbeterd geheugen

  • Sneller denkvermogen

  • Toegenomen alertheid

  • Blokkeert slaperigheid

 

Ingrediënten

Wat is het?
Cafeïne is misschien wel de bekendste en meest gebruikte stimulant ter wereld. Cafeïne wordt uit veel verschillende bronnen gewonnen, zoals uit koffiebonen of theebladeren.

 

Effecten
Betere concentratie en geheugen
Cafeïne stimuleert de aanmaak van dopamine. Dopamine is een uitermate belangrijke stof die bijdraagt aan het verbeteren van de concentratie. Daarnaast speelt deze stof een cruciale rol bij het opslaan van informatie. Het dopaminegehalte heeft tevens invloed op je motivatie.

 

Bovendien stimuleert cafeïne ook de afgifte van catecholamines. Dit zijn lichaamseigen stoffen die een staat van alertheid en focus opwekken. Zij zorgen er tevens voor dat cellen beter en sneller energie kunnen produceren, wat weer leidt tot het optimaal kunnen presteren.

 

Adenosine-receptoren blokkeren
Onze hersenen bevatten adenosine-receptoren. Eenmaal geactiveerd, wekken deze receptoren een gevoel van futloosheid en slaperigheid op. Dit is een manier van het lichaam om te zeggen dat je eigenlijk rust moet nemen. Volgens onderzoek blijkt dat cafeïne die adenosine-receptoren kunnen blokkeren en daarmee juist een tegenovergesteld effect als gevolg hebben; een opgewekt en energiek gevoel. Dit is het populaire effect van cafeïne waarbij het gevoel van slaperigheid afneemt en men de concentratie behouden kan.

Wat is het?
L-Theanine is een stofje dat van nature voorkomt in theebladeren.

 

Effecten
L-Theanine heeft een aantal bijzondere werkingsmechanismen. Behalve de positieve effecten die het heeft op de cognitieve functies, werkt het ook nog eens synergetisch met cafeïne.

  

Overspanning tegengaan
L-Theanine heeft invloed op het GABA. Het belangrijke aminozuur GABA staat bekend om zijn rustgevende werking. Het voorkomt dat de hersenen overactief raken en probeert een gezond balans in activiteit te houden. In een onderzoek dat gepubliceerd werd in het Biological Psychology blad, constateerde men een significante verlaging in stressindicatoren zoals cortisol en IgA.  Sindsdien wordt dit extract als wondermiddel tegen stress gezien.

 

Werking van cafeïne verbeteren
Ondanks dat het bewezen is dat cafeïne de cognitieve functies verbetert, heeft het ook een aantal vervelende bijwerkingen. Toen wetenschappers besloten om naar het effect van L-Theanine in combinatie met cafeïne te kijken, hebben ze een aantal hele interessante bevindingen gedaan. Zij kwamen erachter dat L-Theanine de verhoogde bloeddruk die door Cafeïne wordt veroorzaakt, weer geheel normaliseert. Daarnaast blijkt L-Theanine ook effectief de hartslag te verlagen. Zodoende is L-Theanine in staat om de vervelende kanten van cafeïne tegen te werken.

Wat is het?
Acetyl L-Carnitine is een aminozuur dat voornamelijk voorkomt in rood vlees en in mindere mate in plantaardige voedingsmiddelen.

 

Effecten
Acetyl L-Carnitine is een krachtige antioxidant die de aanmaak van glutathione stimuleert, een van de belangrijke beschermers van lichaamscellen. Acetyl L-Carnitine is één van de weinige antioxidanten die ook daadwerkelijk in de hersenen terecht komt.

  

Vooral in hele stressvolle situaties kunnen de hersenen overuren draaien, waarbij er afvalstoffen vrijkomen uit de cellen. Normaal gesproken heeft het lichaam eigen antioxidanten die de afvalstoffen onschadelijk maken, maar omdat er ten tijde van stress meer afvalstoffen uitgescheiden worden, kunnen de lichaamseigen antioxidanten tekortschieten. Dit kan bijvoorbeeld klachten als hoofdpijn veroorzaken. Het is daarom aan te raden om de hersenen te ondersteunen met aanvullende antioxidanten, zodat afvalstoffen weggewerkt kunnen worden.

 

Acetyl L-Carnitine is echter meer dan alleen een antioxidant. Onderzoek heeft aangetoond dat deze stof ook de aanmaak van acetylcholine stimuleert. Acetylcholine is een van de belangrijkste neurotransmitters in de hersenen en speelt een centrale rol in het geheugen en in het concentratievermogen.

Wat is het?
Huperzine-A is afkomstig van de plant Huperzia serrata en remt de afbraak van Acetylcholine in de hersenen. Acetylcholine is één van de belangrijkste stoffen met betrekking tot geheugenvorming. Vooral in de neurologie is dit stofje populair, gezien het enorm effectief het geheugen verbetert en geen bijwerkingen heeft!

 

Wat is het?
Rhodiola Rosea is een extract dat afkomstig is van de Rozewortel plant. De werkzame stoffen in dit extract zijn hoofdzakelijk Salidroside en Rosavine.

 

Effecten
Rhodiola Rosea zorgt voor een verminderde afbraak van neurotransmitters in de hersenen. Neurotransmitters zijn stoffen waarmee zenuwcellen communiceren en elkaar kunnen activeren. Doordat Rhodiola Rosea de afbraak afremt, blijven er meer neurotransmitter actief in de hersenen. Hierdoor worden hersenfuncties (concentratievermogen, geheugen en leervermogen) verbeterd.

  

De toegenomen aanwezigheid van de neurotransmitter Serotonine is vooral waar Rhodiola Rosea bekend om is. Deze neurotransmitter speelt een belangrijke rol bij de vorming van geheugen en bevordert het humeur.

 

Ook in de praktijk bewijst Rhodiola Rosea zijn krachten. Wetenschappers concludeerden dat het extract het gevoel van vermoeidheid vermindert, de focus verbetert en de aandachtsspanne verlengt. De testpersonen die Rhodiola Rosea innamen, scoorden ook significant beter op geheugentesten.

Aanbevolen gebruik

De werking van Braincaps Boost begint 15-30 minuten na inname.

   

Bij eerste keer gebruik dient u te beginnen met 1 capsule. Dit zal voor de meeste mensen de gewenste effecten geven voor 2 tot 3 uurtjes. U kunt naar eigen ervaring de inname opbouwen naar 2 capsules tegelijk. Dit zal het effect versterken en verlengen. Inname van 4 capsules per dag niet overschrijden.

BRAINCAPS NIGHT
  • Wekt slaap op

  • Creëert ontspanning

  • Energiek wakker worden

  • Bevordert de diepe slaapfase

  • Vermindert de stresshormonen

 

Ingrediënten

Wat is het?
Melatonine is een hormoon dat door het lichaam zelf wordt aangemaakt en speelt een belangrijke rol in je slaap-waak ritme.

 

Effecten
Makkelijker in slaap vallen
Wanneer de melatonine receptoren eenmaal zijn geactiveerd, worden er een aantal processen op gang gebracht die het lichaam een signaal geven dat het tijd is om te slapen. Zo wordt in bepaalde gebieden in de hersenen de aanmaak van dopamine verminderd en wordt de aanmaak van cortisol (het stresshormoon) afgeremd. Dit leidt uiteindelijk tot een slaperig gevoel, waardoor je makkelijker in slaap valt.

  

Slaap-waakritme behouden
Melatonine speelt een centrale rol in het slaap-waakritme en is essentieel voor kwalitatieve nachtrust. Zonlicht en blauw licht (van smartphones en laptopschermen) breken melatonine af, wat negatieve gevolgen kan hebben voor het slaap-waakritme. Suppletie van melatonine kan dit weer herstellen.

 

Wat is het?
5-HTP is een natuurlijk aminozuur en een directe voorloperstof van serotonine.

 

Effecten
Toename van serotonine
5-HTP is een directe voorloper van de neurotransmitter serotonine. Serotonine speelt een enorm belangrijke rol in de hersenen. Serotonine heeft voornamelijk invloed op het geheugen, stemming, zelfvertrouwen en emotie. Verder is serotonine (actief) betrokken bij de stressregulatie.

  

Diepe slapen
Serotonine is nauw betrokken bij het bewerkstelligen van een kwalitatieve nachtrust. Vooral tijdens de slaap draagt serotonine actief bij aan een tal van processen die uiteindelijk het slapen reguleren. Zo bevordert serotonine de zogenoemde REM en Non-REM slaap, twee belangrijke stadia van slaap. Dit zorgt ervoor dat men in diepere slaap komt en effectievere rust krijgt.

 

Geheugenvorming
Serotonine is belangrijk voor de geheugenvorming. Informatie wordt tijdens slaap opgeslagen in het langetermijngeheugen, een proces dat zonder voldoende serotonine niet optimaal verloopt.

Wat is het?
L-Theanine is een stofje dat van nature voorkomt in theebladeren.

 

Effecten
L-Theanine heeft bij hogere dosering stressverlagende effecten en voorkomt overspanning

  

Stress voorkomen
L-Theanine heeft invloed op het GABA. De belangrijke aminozuur GABA staat bekend om zijn rustgevende werking. Het voorkomt dat de hersenen overactief raken en probeert een gezond balans in activiteit te behouden. In een onderzoek dat gepubliceerd is in het Biological Psychology blad, constateerde men een significante verlaging in stressindicatoren zoals cortisol en IgA.  Sindsdien wordt dit extract als wondermiddel tegen stress gezien.

 

Creëren van ontspanning
L-Theanine is in staat om de alfa-golven in de hersenen te verhogen. De hersenen functioneren namelijk onder bepaalde frequenties. De zogenoemde Alfa-golven representeren ontspanning en focus in de hersenen. Een onderzoek naar L-Theanine kwam tot de interessante bevinding dat het extract significant de alfagolven in de hersenen verhoogt.

Vitamine B6
Belangrijkste functies

  • Omzetting van 5-HTP naar Serotonine
  • Bevordering van de slaapkwaliteit
  • Verhoging van signaaloverdrachten tussen zenuwen

  

Vitamine B12
Belangrijkste functies

  • Vorming van rode bloedcellen
  • Bescherming van zenuwbanen
     

Vitamine D
Belangrijkste functies

  • Opwekking van energiek gevoel
  • Vermindering van vermoeidheidsgevoel
  • Stimulering van de groei en de ontwikkeling van zenuwen

    

Zink
Belangrijkste functies

  • Verlenging van de slaapduur
  • Herstel en aanmaak van zenuwen

Aanbevolen gebruik

De werking van Braincaps Night begint 30-60 minuten na inname.

  

Voor ontspanning en stress vermindering is 1 capsule voldoende. Bij slaapproblemen dient u minimaal 60 minuten vóór het slapen gaan 2 capsules in te nemen. Voor de beste resultaten kunt het beste straling van smartphone of laptop vermijden, aangezien dit de melatonine afbreekt.

BRAINCAPS BOOST
  • Betere concentratie

  • Verbeterd geheugen

  • Sneller denkvermogen

  • Toegenomen alertheid

  • Blokkeert slaperigheid

 

Ingrediënten

Wat is het?
Cafeïne is misschien wel de bekendste en meest gebruikte stimulant ter wereld. Cafeïne wordt uit veel verschillende bronnen gewonnen, zoals uit koffieboon of theebladeren.

 

Effecten
Betere concentratie en geheugen
Cafeïne stimuleert de aanmaak van dopamine. Dopamine is een uitermate belangrijke stof die bijdraagt aan het verbeteren van de concentratie. Daarnaast speelt deze stof een cruciale rol bij het opnemen van informatie. Het dopaminegehalte heeft tevens invloed op je motivatie.

 

Bovendien stimuleert cafeïne ook de afgifte van catecholamines. Dit zijn lichaamseigen stoffen die een staat van alertheid en focus opwekken. Zij zorgen er tevens voor dat cellen beter en sneller energie kunnen produceren, wat weer leidt tot het optimaal kunnen presteren.

 

Adenosine-receptoren blokkeren
Onze hersenen bevatten adenosine-receptoren. Eenmaal geactiveerd, wekken deze receptoren een gevoel van futloosheid en slaperigheid op. Dit is een manier van het lichaam om te zeggen dat je eigenlijk rust moet nemen. Volgens onderzoek blijkt dat cafeïne die adenosine-receptoren kunnen blokkeren en daarmee juist een tegenovergesteld effect als gevolg hebben; een opgewekt en energiek gevoel. Dit is het populaire effect van cafeïne waarbij het gevoel van slaperigheid afneemt en men de concentratie behouden kan.

Wat is het?
L-Theanine is een stofje dat van nature voorkomt in theebladeren.

 

Effecten
L-Theanine heeft een aantal bijzondere werkingsmechanismen. Behalve de positieve effecten die het heeft op de cognitieve functies, werkt het ook nog eens synergetisch met cafeïne.

  

Overspanning tegengaan
L-Theanine heeft invloed op het GABA. Het belangrijke aminozuur GABA staat bekend om zijn rustgevende werking. Het voorkomt dat de hersenen overactief raken en probeert een gezond balans in activiteit te houden. In een onderzoek dat gepubliceerd werd in het Biological Psychology blad, constateerde men een significante verlaging in stressindicatoren zoals cortisol en IgA.  Sindsdien wordt dit extract als wondermiddel tegen stress gezien.

 

Werking van cafeïne verbeteren
Ondanks dat het bewezen is dat cafeïne de cognitieve functies verbetert, heeft het ook een aantal vervelende bijwerkingen. Toen wetenschappers besloten om naar het effect van L-Theanine in combinatie met cafeïne te kijken, hebben ze een aantal hele interessante bevindingen gedaan. Zij kwamen erachter dat L-Theanine de verhoogde bloeddruk die door Cafeïne wordt veroorzaakt, weer geheel normaliseert. Daarnaast blijkt L-Theanine ook effectief de hartslag te verlagen. Zodoende is L-Theanine in staat om de vervelende kanten van cafeïne tegen te werken.

Wat is het?
Acetyl L-Carnitine is een aminozuur dat voornamelijk voorkomt in rood vlees en in mindere mate in plantaardige voedingsmiddelen.

 

Effecten
Acetyl L-Carnitine is een krachtige antioxidant die de aanmaak van glutathione stimuleert, een van de belangrijke beschermers van lichaamscellen. Acetyl L-Carnitine is één van de weinige antioxidanten die ook daadwerkelijk in de hersenen terecht komt.

  

Vooral in hele stressvolle situaties kunnen de hersenen overuren draaien, waarbij er afvalstoffen vrijkomen uit de cellen. Normaal gesproken heeft het lichaam eigen antioxidanten die de afvalstoffen onschadelijk maken, maar omdat er ten tijde van stress meer afvalstoffen uitgescheiden worden, kunnen de lichaamseigen antioxidanten tekortschieten. Dit kan bijvoorbeeld klachten als hoofdpijn veroorzaken. Het is daarom aan te raden om de hersenen te ondersteunen met aanvullende antioxidanten, zodat afvalstoffen weggewerkt kunnen worden.

 

Acetyl L-Carnitine is echter meer dan alleen een antioxidant. Onderzoek heeft aangetoond dat deze stof ook de aanmaak van acetylcholine stimuleert. Acetylcholine is een van de belangrijkste neurotransmitters in de hersenen en speelt een centrale rol in het geheugen en in het concentratievermogen.

Wat is het?
Het Ginkgo Biloba extract is afkomstig van de Japanse tempelboom. De werkzame stoffen in dit extract zijn voornamelijk flavonolglycosiden, ginkgolides en bilobalides.

 

Effecten
De hoofdwerking van Ginkgo Biloba is het verbeteren van de bloedtoevoer naar de hersenen. Een verbeterde bloedtoevoer naar de hersenen zorgt ervoor dat de toevoer van zuurstof en glucose ook effectiever verloopt, wat weer zorgt voor de optimalisatie van hersenfuncties.

  

Ginkgo Biloba heeft nog een ander bijzonder effect. Dankzij de biologisch actieve stof ‘bilobalide’ uit Ginkgo Biloba wordt de afgifte van brain-derived neurotrophic factor (BDNF) gestimuleerd. BDNF is een zenuwcelstimulerende factor die van de hersenen afkomstig is. De BDNF komt voornamelijk voor in de hippocampus, het hersendeel dat het actiefst betrokken is bij de vorming van het langetermijngeheugen. Zodoende speelt BDNF een centrale rol bij leerprocessen en het geheugen.

 

Tot slot is Ginkgo Biloba ook een sterke antioxidant voor de hersenen; het biedt bescherming tegen de zogenoemde superoxide verbindingen. Superoxide verbindingen kunnen worden gezien als afvalstoffen die vrij komen bij actieve cellen. Superoxide verbindingen zijn erg schadelijk voor de hersencellen en kunnen bij langdurige blootstelling zelfs leiden tot neurodegeneratieve ziektes. De antioxidatieve werking van Ginkgo Biloba heeft het vermogen deze gevaarlijke verbindingen onschadelijk te maken.

Wat is het?
Rhodiola Rosea is een extract dat afkomstig is van de Rozewortel plant. De werkzame stoffen in dit extract zijn hoofdzakelijk Salidroside en Rosavine.

 

Effecten
Rhodiola Rosea zorgt voor een verminderde afbraak van neurotransmitters in de hersenen. Neurotransmitters zijn stoffen waarmee zenuwcellen communiceren en elkaar kunnen activeren. Doordat Rhodiola Rosea de afbraak afremt, blijven er meer neurotransmitter actief in de hersenen. Hierdoor worden hersenfuncties (concentratievermogen, geheugen en leervermogen) verbeterd.

  

De toegenomen aanwezigheid van de neurotransmitter Serotonine is vooral waar Rhodiola Rosea bekend om is. Deze neurotransmitter speelt een belangrijke rol bij de vorming van geheugen en bevordert het humeur.

 

Ook in de praktijk bewijst Rhodiola Rosea zijn krachten. Wetenschappers concludeerden dat het extract het gevoel van vermoeidheid vermindert, de focus verbetert en de aandachtsspanne verlengt. De testpersonen die Rhodiola Rosea innamen, scoorden ook significant beter op geheugentesten.

Aanbevolen gebruik

De werking van Braincaps Boost begint 15-30 minuten na inname.

   

Bij eerste keer gebruik dient u te beginnen met 1 capsule. Dit zal voor de meeste mensen de gewenste effecten geven voor 2 tot 3 uurtjes. U kunt naar eigen ervaring de inname opbouwen naar 2 capsules tegelijk. Dit zal het effect versterken en verlengen. Inname van 4 capsules per dag niet overschrijden.

BRAINCAPS NIGHT
  • Wekt slaap op

  • Creëert ontspanning

  • Energiek wakker worden

  • Bevordert de diepe slaapfase

  • Vermindert de stresshormonen

 

Ingrediënten

Wat is het?
Melatonine is een hormoon dat door het lichaam zelf wordt aangemaakt en speelt een belangrijke rol in je slaap-waak ritme.

 

Effecten
Makkelijker in slaap vallen
Wanneer de melatonine receptoren eenmaal zijn geactiveerd, worden er een aantal processen op gang gebracht die het lichaam een signaal geven dat het tijd is om te slapen. Zo wordt in bepaalde gebieden in de hersenen de aanmaak van dopamine verminderd en wordt de aanmaak van cortisol (het stresshormoon) afgeremd. Dit leidt uiteindelijk tot een slaperig gevoel, waardoor je makkelijker in slaap valt.

  

Slaap-waakritme behouden
Melatonine speelt een centrale rol in het slaap-waakritme en is essentieel voor kwalitatieve nachtrust. Zonlicht en blauw licht (van smartphones en laptopschermen) breken melatonine af, wat negatieve gevolgen kan hebben voor het slaap-waakritme. Suppletie van melatonine kan dit weer herstellen.

 

Wat is het?
5-HTP (5-hydroxytryptofaan) is een natuurlijk aminozuur en een directe voorloperstof van serotonine.

 

Effecten
Toename van serotonine
5-HTP is een directe voorloper van de neurotransmitter serotonine. Serotonine speelt een enorm belangrijke rol in de hersenen. Serotonine heeft voornamelijk invloed op het geheugen, stemming, zelfvertrouwen en emotie. Verder is serotonine (actief) betrokken bij de stressregulatie.

  

Diepe slapen
Serotonine is nauw betrokken bij het bewerkstelligen van een kwalitatieve nachtrust. Vooral tijdens de slaap draagt serotonine actief bij aan een tal van processen die uiteindelijk het slapen reguleren. Zo bevordert serotonine de zogenoemde REM en Non-REM slaap, twee belangrijke stadia van slaap. Dit zorgt ervoor dat men in diepere slaap komt en effectievere rust krijgt.

 

Geheugenvorming
Serotonine is belangrijk voor de geheugenvorming. Informatie wordt tijdens slaap opgeslagen in het langetermijngeheugen, een proces dat zonder voldoende serotonine niet optimaal verloopt.

Wat is het?
L-Theanine is een stofje dat van nature voorkomt in theebladeren.

 

Effecten
L-Theanine heeft bij hogere dosering stressverlagende effecten en voorkomt overspanning

  

Stress voorkomen
L-Theanine heeft invloed op het GABA. De belangrijke aminozuur GABA staat bekend om zijn rustgevende werking. Het voorkomt dat de hersenen overactief raken en probeert een gezond balans in activiteit te behouden. In een onderzoek dat gepubliceerd is in het Biological Psychology blad, constateerde men een significante verlaging in stressindicatoren zoals cortisol en IgA.  Sindsdien wordt dit extract als wondermiddel tegen stress gezien.

 

Creëren van ontspanning
L-Theanine is in staat om de alfa-golven in de hersenen te verhogen. De hersenen functioneren namelijk onder bepaalde frequenties. De zogenoemde Alfa-golven representeren ontspanning en focus in de hersenen. Een onderzoek naar L-Theanine kwam tot de interessante bevinding dat het extract significant de alfagolven in de hersenen verhoogt.

Vitamine B6
Belangrijkste functies

  • Omzetting van 5-HTP naar Serotonine
  • Bevordering van de slaapkwaliteit
  • Verhoging van signaaloverdrachten tussen zenuwen

  

Vitamine B12
Belangrijkste functies

  • Vorming van rode bloedcellen
  • Bescherming van zenuwbanen
     

Vitamine D
Belangrijkste functies

  • Opwekking van energiek gevoel
  • Vermindering van vermoeidheidsgevoel
  • Stimulering van de groei en de ontwikkeling van zenuwen

    

Zink
Belangrijkste functies

  • Verlenging van de slaapduur
  • Herstel en aanmaak van zenuwen

Aanbevolen gebruik

De werking van Braincaps Night begint 30-60 minuten na inname.

  

Voor ontspanning en stress vermindering is 1 capsule voldoende. Bij slaapproblemen dient u minimaal 60 minuten vóór het slapen gaan 2 capsules in te nemen. Voor de beste resultaten kunt het beste straling van smartphone of laptop vermijden, aangezien dit de melatonine afbreekt.

Producten van Braincaps zijn:
Braincaps_Nadebestelling-08 (smaller)

Volledig natuurlijk

 

Alle ingrediënten in Braincaps komen uit de natuur. Geen synthetische stoffen!
Braincaps_Nadebestelling-10 (smaller)

Veilig voor het lichaam

 

Ieder ingrediënt is door de European Food Safety Authority (EFSA) als veilig voor het lichaam verklaard.
Braincaps_Nadebestelling-09 (smaller)

Wetenschappelijk bewezen

Alle ingrediënten en doseringen zijn gebaseerd op wetenschappelijke studies!
Close

Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.